Všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom
internetovej stránky (e-shopu) ranvejcf s.r.o so sídlom Savignonská 13, 83152 Bratislava.
- Predávajúcim jeranvejcf s.r.o. (IČO 54736251,
DIČ 2121772532), so sídlom Savignonská 13, 83152 Bratislava.
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v
e-shope je ranvejcf s.r.o. so sídlom
Savignonská 13, 83152 Bratislava.
Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý
prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona,
najmä zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba,
ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti
internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a
služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na
stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie
nulová).
Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu,
predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj
telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s
kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol
inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o
vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom
služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky
uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a
logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
Článok II.
Cena
Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné.
Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke
e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v
e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného
vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre
správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje
v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar
alebo služby.
Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných
tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho
záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim.
Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope
automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že
predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie.
Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 4. tohto článku.
Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká
kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej
dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis
neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je
elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho
alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo
kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v akom
rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa
predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo
odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky
kupujúceho.
Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo
jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho
úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u
výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné
zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej
moci, môže predávajúci objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail.
Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v
objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné
overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna
resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu
povinný predávajúci vrátiť do 14 dní.
Článok IV.
Platobné podmienky
Za tovar a služby v e-shope je možné platiť
nasledovnými spôsobmi:
platba na dobierku (platíte priamo pošte pri preberaní
tovaru), príplatok za dobierku je 1€
platba prostredníctvom platobnej brány Stripe
Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené
v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
zľavu z ceny za registráciu do e-shopu,
zľavu za opakovaný nákup,
zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu,
Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné
a možnosti platieb:
Pri platbe prostredníctvom platobných brán
s doručením na územie SR si za dopravné účtujeme:
-
kuriérom
doručovacej spoločnosti – 4€
Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní
kuriérovi) s doručením na územie SR:
-
pri
doprave kuriérom – 4 €
Vyššie uvedené poplatky za prepravu, balné
a možnosti platieb platia iba s miestom dodania na území
Slovenskej republiky.
Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na
inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo
služieb ako aj cien za tieto služby.
Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite
dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne
v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude
účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane
v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na
kupujúceho momentom prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci
právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare,
ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa
alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar
bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a
nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo
dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru,
spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť,
písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr
v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho
alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr
v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch.
Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo
doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou
dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou
dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom,
najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona).
Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry
a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na
odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár
: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje
s označením „*“ – hviezdičkou.
Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude
prevzatý.
Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar
/ službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona
č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na
objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak
nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ
nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci
navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary
a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č.
102/2014. Z.z. Poznámka k bodu 6. – medzi tieto sa zaraďuje tovar zhotovený
na základe požiadaviek spotrebiteľa, tovar ktorý nie je možné z hyg.
dôvodov vrátiť ak bol zabalená a tento obal bol porušený
a podobne, aktuálne znenie je dostupné v platnom zákone uvedenom
v tomto bode.
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru,
ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie
funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti
zmluvných strán
Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci
a kupujúci.
Kupujúci je povinný:
prevziať objednaný tovar,
zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný
tovar pri jeho preberaní.
Predávajúci je povinný:
dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite,
množstve a v dohodnutej cene,
spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi
všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný
list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č.
122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších
predpisov.
Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho
tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie
tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly
v takom prípade sú tieto subjekty tretími stranami.
Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné
údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, telefónne
číslo, e-mailová adresa.
Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom
korektného vybavenia Vašej objednávky.
Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred
ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované
v bezpečnostných opatreniach.
Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. §
28 a nasl. Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov
v znení platných noviel.
Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri
registrácii v e-shope na marketingové účely súhlasil so zasielaním
predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu, telefonickým
kontaktovaním alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú adresu.
Osobné údaje pre marketingové účely v rozsahu meno
a priezvisko, telefónne číslo, adresa a e-mailová adresu sú
poskytnuté na dobu piatich rokov.
Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať
zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite
blokujeme alebo likvidujeme. A z našej strany Vami poskytnuté
osobné údaje už nebudeme používať na marketingové účely.
Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri
registrácii v e-shope s registráciou vo vernostnom programe
súhlasil so zhromažďovaním získaných osobných údajov vrátane informácií
o objednávkach za účelom poskytovania zliav.
Osobné údaje pre vernostný program v rozsahu meno
a priezvisko, telefónne číslo, adresa a e-mailová adresu sú
poskytnuté na dobu piatich rokov.
Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať
zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite
blokujeme alebo likvidujeme. A z našej strany Vami poskytnuté
osobné údaje už nebudeme používať vo vernostnom programe.
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí
tovaru
Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420
a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar,
ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu
neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia
osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním
kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa
ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do
úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade
zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou
objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou
predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu
škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať
tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez
predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných
obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces
nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli
platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú
prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných
podmienok sú aj reklamačné podmienky.
Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné
obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu
certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk
Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné
podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti
k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej
stránke e-shopu.
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o
nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12
zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a
o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská
obchodná inšpekcia (
www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom
Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(
http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-...),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ
zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na
internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia
sporov.
Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných
podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa
riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb,
Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z.,
Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich
neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 25.11.2021.
Reklamačné podmienky
internetového obchodu (e-shopu)
neoddeliteľná súčasť
všeobecných obchodných podmienok
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený
u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka
v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak
a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa
a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si
kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný,
záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje
sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1
rok a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od
prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá
kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne
u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené
nasledovným užívaním:
k vade došlo mechanickým poškodením výrobku
spôsobeným kupujúcim,
nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom
iným ako bol uvedený v návode na používanie,
používaním tovaru v podmienkach, ktoré
neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu,
zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
používaním tovaru v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami
alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré
vznikli pri živelnej pohrome.
Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na
bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.
Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej
minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na
kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba
spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu
tovar podlieha.
Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu
uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú
adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo
k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene,
prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu
dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame
priložiť vyplnený
Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe.Reklamáciu
odporúčame zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou
e-mailu).
Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá
kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme.
Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu,
najneskôr však momentom, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu
predmetu reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa
doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom
o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané
písomne.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu
predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť
aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie
reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu
vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom
táto vada musí byť odstránená bez zbytočného odkladu,
kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať
výmenu veci, alebo sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady,
predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť
vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť
a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu
veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo ma kupujúci
v prípade ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet
vád vec riadne užívať,
ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí
reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo
vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo
jej odôvodnené zamietnutie, pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie
resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného podniku v prípade ak
kupujúci osobne nepreberá reklamáciu..
Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skončí
reklamačné konania odovzdaním reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou)
vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo
odôvodneným zamietnutím. O výsledku reklamačného konania je
spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.
Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa
pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní
tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim
rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším
podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo
ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.